Könyvvadászat és a mázli

avagy hol találtam litván és egyenlítői-guineai könyvet?

Miután meghirdettem a kihívást, kiválasztottam három olyan országot, amihez van valamilyen kötődésem: vagy jártam ott vagy ismerek valakit vagy valamiért nagyon tetszik a kultúrája vagy mind a három egyszerre. Így lett az első három országom: Albánia, Litvánia és Madagaszkár.

Ezután gondoltam egy merészet és adtam a sorsnak is egy esélyt, hogy legyen egy olyan országom is, ami nem tudatos választás eredménye. Ehhez a random.org véletlenszám generátorát használtam. Beírtam kezdő számnak az első, záró számnak az utolsó ország sorszámát, majd kattintottam. Már második kattintásra sikerült egy olyan országot találnom - Egyenlítői-Guineát -, ami még szabad volt. Wow, teljes extázisba jöttem. Már elképzeltem, ahogy elmerülök az internet bugyraiban és hosszas keresgélés után felbukkanok egy könyvvel a kezemben. Háááát, ennél lényegesen egyszerűbb volt... 

Rákerestem Ann Morgan eredeti listájában szereplő könyvre (Juan Tomás Ávila Laurel By Night the Mountain Burns) és láss csodát, rögtön kidobta az Amazon oldalát, ahol Kindle formátumban megtaláltam. Ennyi volt, pipa. Úgy látszik, hogy a sors a megoldást is rögtön adta az országhoz. :-)

A litván könyv megszerzését eleve is egyszerűbbnek gondoltam, mert nemrégiben egy Facebook csoportban összeszedtem egy litván ismerőst. Gondoltam ő tud majd valamit ajánlani, én pedig megveszem pikk-pakk. Az Ann Morgan által olvasott könyvet megvettem azért biztos, ami biztos. Kicsit több, mint 1 dollár volt az Amazonon, de a leírás alapján annyira nem voltam lelkes. Sokkal jobban érdekelt újdonsült litván ismerősöm által ajánlott könyv: Balys Sruoga Forest of the Gods. Jurgita küldött linket is egy webshophoz, ahol meg tudom venni. Gondoltam ennél egyszerűbb dolog nincs, néhány kattintás és enyém a könyv. Hát nem így volt. :-)

Egy bibi volt a történetben: a webshop csak litvánul beszélt.

Egy bibi volt a történetben: a webshop csak litvánul beszélt. No sebaj, Google translate a barátod, regiszráltam, megrendeltem, kifizettem, kaptam számlát, de az ebook csak nem jött. Mindent végigkattintgattam az oldalon, hátha onnan lehet letölteni, de nem találtam.
Írtam nekik angolul, semmi válasz... Ezután Google translate barátom segítségével írtam litvánul nekik, amire jött is a válasz, képekkel illusztrálva. Persze az oldalon lehetett letölteni. :-)

1_step.jpg

2_step.jpg
Udvariasan megköszöntem (természetesen litvánul), majd a következő mondat érkezett: "Linkime malonaus skaitymo!"  Kellemes olvasást kívánunk!) 

"Linkime malonaus skaitymo!" (= Kellemes olvasást kívánunk!) 

Nektek is kellemes olvasást és izgalmas kalandokat kívánok! :-)

Votisky Petra

Címkék: műhelytitkok